دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عموعابدینی: در حال تهیه نظام جامع آموزش فناوری‌های نوظهور هستیم 

عموعابدینی: در حال تهیه نظام جامع آموزش فناوری‌های نوظهور هستیم 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: نظام جامع آموزش فناوری‌های راهبردی، نوظهور و آینده کشور برای ارائه دروس رشته‌های هوش مصنوعی و جدید در حال تهیه است.  
کد خبر : 868781

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نگاه تازه به رشته‌های نوظهور اظهار کرد: کارگروهی را در زمینه طراحی نظام جامع آموزش فناوری‌های راهبردی، نوظهور و آینده کشور تشکیل داده‌ایم. 

وی افزود: برای اجرایی‌سازی این نظام‌نامه دانشگاه و مقطع تحصیلی و امکانات و تجهیزاتی را که باید برای آن در نظر گرفته شود، مورد بررسی قرار می‌دهیم، همچنین باید دریابیم که فارغ‌التحصیلان رشته‌های نوظهور در کدام حیطه کاری باعث رفع مشکلات جامعه می‌شوند تا متناسب با آن برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی کنیم. 

عموعابدینی بیان کرد: نظام جامع آموزش فناوری‌های راهبردی، نوظهور و آینده کشور در حال تهیه شدن است و برخی رشته‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و ... از گذشته آغاز به کار کرده‌اند؛ اما اکنون به رشته‌های هم‌گرا توجه بیشتری می‌شود. 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: اکنون کارگروه هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف آغاز به کار کرده است و در صورت تهیه این نظام‌نامه نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی و سرفصل‌های درسی جهت پذیرش دانشجو و هیئت علمی از طریق فراخوان مشخص می‌شود. 

عموعابدینی بیان کرد: برای تحقق این امر، بخشی از زیرساخت‌ها در ۴۰ سال اخیر فراهم شده است، اما همه دانشگاه‌ها شرایط ارائه رشته‌های نوظهور را ندارند و تنها دانشگاه‌های مادر و معین زیرساخت‌های با کیفیتی را جهت ارائه فناوری‌های نوظهور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته